DWUTYGODNIK dzielnicy URSUS,
miasta PIASTÓW, miasta PRUSZKÓW, gminy MICHAŁOWICE, 
gminy OŻARÓW MAZOWIECKI, gminy BRWINÓW

Licznik gości

  • Gości na stronie: 0
  • Odsłon łącznie: 0
facebook

Wydział Komunikacji i Transportu działa normalnie

Jak poinformowała nas Iwona Gieruszka Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu PWZ – od 4 maja wydział powrócił do obsługi bezpośredniej mieszkańców i realizacji wszystkich spraw, które prowadzone były przed pandemią. Mieszkańcy powiatu mogą przychodzić do wydziału jedynie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym. Obowiązkowe jest zabezpieczenie się maseczką, rękawiczkami i dezynfekcja rąk płynem dostępnym w urzędzie.

W poprzednich tygodniach wydział rejestrował tylko pojazdy nowe i sprowadzane z zagranicy, realizując z konieczności tylko najpilniejsze zagadnienia. – Wyszliśmy z założenia, że osoby, które kupiły pojazd na polskich tablicach rejestracyjnych mogły się z nimi poruszać (gdy samochód miał ważne badania techniczne) – mówi Pani Naczelnik. – Jeśli jednak ktoś kupił samochód w salonie lub za granicą, tablic nie miał, wówczas przychodził do urzędu i pozostawiał zabezpieczone dokumenty w urnie stojącej w wejściu głównym, dokumenty były ozonowane, a sprawę realizowaliśmy zdalnie w ciągu 2–3 dni. Teraz stopniowo wracamy do normalności, jednak wszystkie wizyty w naszej placówce mogą odbywać się jedynie po umówieniu się telefonicznym.

Warto wiedzieć, że w czasie pandemii zmieniły się przepisy dotyczące obowiązku rejestracji pojazdów nabytych na terenie UE w ciągu 30 dni. Od 1 marca termin ten wydłużono do 180 dni, zmiana ta odnosi się również do zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdów zarejestrowanych w Polsce.

Zachęcamy państwa do korzystania z informacji elektronicznych dotyczących pracy wydziału. Szczegółowe informacje na temat wniosków oraz wymaganych dokumentów, wysokości opłat i numerów rachunków bankowych są podane na stronie internetowej www.bip.pwz.pl w zakładce „Jak załatwić sprawę” – „Wydział lub jednostka” – „Wydział Komunikacji i Transportu” – „Karty usług i wnioski”. Zaleca się, aby płatności za czynności dokonywane w urzędzie były realizowane kartą płatniczą.

Sprawy dotyczące zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP załatwiane są za pośrednictwem:

  • elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP z wykorzystaniem profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego,

  • poczty tradycyjnej,

  • poprzez pozostawienie zabezpieczonych dokumentów w kopercie w kontenerze stojącym przed wejściem głównym do urzędu.

    Numery telefonów, pod którymi można umówić wizytę w poszczególnych referatach:  

    • rejestracja pojazdów –  22 733 73 01,

    • prawa jazdy –  22 733 73 15,

    • transport, OSK, SKP –  22 733 73 13,  

    • filia w Łomiankach –  22 888 98 75.


MS 9/2020, 28 maja 2020