DWUTYGODNIK dzielnicy URSUS, miasta PIASTÓW, miasta PRUSZKÓW, gminy MICHAŁOWICE, miasta i gminy OŻARÓW MAZOWIECKI

Licznik gości

  • Gości na stronie: 0
  • Odsłon łącznie: 0
facebook
Kolejne wydanie Nr 12(41)
28 czerwca 2018 

Prace na linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki

Widać już ściany nowych peronów. I nie tylko

Pytamy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o postępy prac na nieczynnej od września 2017 roku linii aglomeracyjnej. Według zapowiedzi PKP PLK, w tym roku we wrześniu ponownie wsiądziemy do pociągów.

Na linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki zdemontowano już ok. 40 km torów oraz całą sieć trakcyjną. Wykonawca dostarczył już ponad 80 km szyn niezbędnych do przebudowy. Jest także ponad 45 tys. sztuk podkładów i 110 tys. ton kruszywa – ilość równa ładowności ok. 2200 wagonów. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt. To około 100 maszyn, w tym: koparki, dźwigi, betoniarki i samochody ciężarowe.


Prace w przejściach i na peronach

We Włochach, Ursusie, Brwinowie, Milanówku, Piastowie i Parzniewie widać już ściany nowych peronów. Trwają roboty przy budowie przejść podziemnych. W Pruszkowie budowany jest tunel drogowy. Na przełomie lutego i marca w Pruszkowie zaplanowane są również prace mające na celu przebudowę peronu, przejścia podziemnego, wiat i układu torów – poinformowała Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą bardziej komfortowe, wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Wszystkie perony jak i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej.


Demontaż wiaduktu

Według relacji Magdaleny Janus w Brwinowie rozpoczęto demontaż starego wiaduktu kolejowego. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów i nowego przystanku w Parzniewie. Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Ich prędkość zostanie podwyższona z 90 km/h do 120 km/h. Koszt całej inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 milionów złotych. Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcia Agnieszka Gorzkowska

MS 4/2018, 22 lutego 2018


NA ZDJĘCIACH: Stacje w Ursusie, Piastowie i Pruszkowie
(stan na 18 lutego 2018)