DWUTYGODNIK dzielnicy URSUS, miasta PIASTÓW, miasta PRUSZKÓW, gminy MICHAŁOWICE, miasta i gminy OŻARÓW MAZOWIECKI

Licznik gości

  • Gości na stronie: 0
  • Odsłon łącznie: 0
facebook

Prace modernizacyjne na kolei na linii sochaczewskiej

W połowie 2019 r. – przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki

O tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki, wiadomo było już w 2017 roku. – Obecnie trwa opracowywanie projektów oraz pozyskiwane są decyzje administracyjne konieczne do rozpoczęcia prac – odpowiada nam spółka.

W połowie 2017 roku podsumowaliśmy na naszych łamach (MS nr 8(17)/2017) – warsztaty kreatywne dotyczące planowanej inwestycji „Modernizacja dworca kolejowego w Ożarowie Mazowieckim”. Wówczas lokalna społeczność, przy udziale m.in. burmistrza Ożarowa Mazowieckiego Pawła Kanclerza, przedstawiła wiele ciekawych pomysłów na poprawę nie tylko samego dworca, ale także całego jego otoczenia i peronów. Obecny wtedy Krzysztof Różycki – dyrektor projektu dworca w Ożarowie PKP S.A. – przewidywał jego otwarcie w 2020 roku.

2 perony, przejście podziemne, koniec z kładką

Natomiast z najnowszych doniesień spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wynika, że już w połowie br. ruszą prace nad przebudową stacji Ożarów Mazowiecki. – Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe perony zastąpią jeden stary. Będą nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Zlikwidowana zostanie stara kładka – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. Jak pamiętamy z konsultacji sprzed dwóch lat, najbardziej przeszkadzały mieszkańcom strome schody prowadzące na kładkę oraz brak udogodnień dla osób z dysfunkcjami ruchowymi, matkami z dziećmi, osobami z bagażem. Wkrótce, zgodnie z zapewnieniami, utrudnienia znikną.

Przebudowa przejazdów przez tory i nie tylko

PLK zapewnią większą przepustowość linii dzięki przebudowie układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów i rozjazdów. – Będzie nowy budynek nastawni. Zabudowane zostaną nowe urządzenia i wymieniona sieć trakcyjna – dodaje Karol Jakubowski. Co więcej, zadanie obejmuje także przebudowę dwóch przejazdów w Ożarowie Mazowieckim. Dzięki temu ma się zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W zakres projektu wchodzi także wymiana rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem na stacji Warszawa-Gołąbki. Prace zostaną wykonane w ramach zadania „Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa–Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz”.

Współfinansowanie ma także pochodzić ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość remontu wynosi 92 mln zł.

SKM? Po remoncie

Przy okazji zapytaliśmy o możliwość uruchomienia pociągów SKM na tzw. linii sochaczewskiej. Widzieliśmy nie raz przejeżdżające pociągi SKM przez stację PKP Ursus Północny. – Ze względów technicznych związanych wyłącznie z utrzymaniem taboru, kursują w relacjach służbowych na wielu odcinkach linii kolejowych w pobliżu Warszawy. (…) Uruchomienie kursów dla pasażerów nastąpi jednak nie wcześniej, niż dopiero po spełnieniu określonych wymogów związanych z infrastrukturą kolejową, za którą odpowiada jej zarządca, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W tym celu konieczna jest przede wszystkim przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki, umożliwiająca tam kończenie i rozpoczynanie biegu przez pociągi SKM oraz przebudowa posterunku odgałęźnego Warszawa Gołąbki, która umożliwi zatrzymywanie się przy peronach dla pociągów jadących do i z kierunku Odolan i dalej Warszawy Gdańskiej – poinformował Kamil Migała, Rzecznik Prasowy Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o.

Tekst i zdjęcia Agnieszka Gorzkowska

MS 4/2019, 14 marca 2019